Saturday, May 12, 2012

officially 19~




11MEI2012
alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah
bersyukur sangat-sangat kepada ALLAH sebab masih memberikan aku peluang bernafas hingga ke saat ini, detik ini, waktu ini, jam ini..
tarikh ini genap lah umur aku 19 tahun
yup..19 sudaaaa..
hanya setahun lagi untuk melangkah ke usia 20 tahun
ya ALLAH..terasa cepat giler masa berlalu,
rasa tak percaya bila dah nak masuk umur 20 aku nih..
rasa semalam baru aku berangan-angan nak masuk umur 18tahun..haha
yup..dulu masa sekolah aku selalu cakap "tak sabarnya nak 18 tahun..dah boleh buat segala benda..dah tak payah nak harapkan mak ayah" haha..kejam kan aku masa tuh..biasa lah..pemikiran budak baru nak meningkat remaja..heee~ sebab ada sekali tuh aku pergi kedai dengan ayah aku, masa tuh pulak ada sale..jurujual kat situ cakap kalau nak harga sale tuh kena ada kad..maksudnya kena jadi ahli laa..dia pun tanya aku umur berapa..aku cakap 17, diaorang cakap tak boleh nak buat atas nama adik sebab adik tak cukup umur 18 tahun lagi..waaa..kecewa tak payah cakap lah masa tuh..last-last kena buat kad atas nama ayah aku..haih~
dan aku rasa semua benda nak kena umur 18 dulu kan..
yelaa..kalau budak sekolah tuh orang cakap "budak bawah umur" so bila dah umur 18 nie dah jadi "budak atas umur" laa kan??? hahahaha..

dan aku rasa happy sangat sebab birthday aku kali nih hari jumaat dan paling penting aku kat rumah..
hari jumaat kan hari yg diberkati dan hari cuti untuk kelantan so semua family aku ada..*eh bukan semua, mak+ayah+kak la+husband dia+anak-anak je* yang lain-lain kan merantau kat negeri orang..
yang bestnya bila hari jumaat nih mak aku akan masak special sikit untuk makan pagi so pagi nie mak aku masak untuk aku..walaupun menu dia biasa je.mee hoon tapi aku rasa terharu sebab mak aku cakap
"nah, adik su..makan lahh nie, selamat hari jadi..semoga diberkati selalu"
yaALLAH even mak aku cakap nie sambil memasak+gelak-gelak tapi aku terharu..
SANGAT~
dan anak sedara aku pulak pagi-pagi lagi buat air laici untuk aku..haha..bagus kan anak sedara aku..

last but not least
 nak ucap beribu-ribu TERIMA KASIH kat korang yg wish birthday aku..
call ke, mesg ke, dalam fb ke, dalam twitter ke..
sangat-sangat hargai ok..
moga apa yg korang doakan akan ada yang ALLAH makbulkan..insyaALLAH..
doa-doa korang bagi aku semangat, doa-doa korang buat aku rasa yang aku tak keseorangan..ada kalian yang bersahabat kerana ALLAH..moga persahabatan yg dibina berkekalan hingga ke jannah..insyaALLAH..

dan terharu bila ada kawan aku call aku pagi tuh sambil nyanyi sebab rasa bersalah tak wish pukul 12...hee~
aku dan kawan-kawan aku memang selalu wish birthday orang pukul 12..nak jadi orang terawal kan..
tapi aku tak kisah laa.yg penting sahabat -sahabat tetap ingat aku even kita berjauhan..

---------------------------------------------------------
for myself
fatin umirah 
you are 19 already
change your attitude please
stop being "kanak-kanak ribena"
*eh, aku still kanak-kanak ribena selagi tak kawen..haha*
19 bukan sekadar nombor tapi seiring dengan bertambahnya kematangan fikiran..
insyaALLAH..
good luck untuk tahun kedua asasi~




~esok hang out dengan sahabat-sahabat..=) ~



“Perkara paling sweet ialah ketika dua orang saling rindu, namun tidak berkomunikasi, tetapi keduanya saling mendoakan di dalam sujudnya masing-masing..
=D




No comments: