Monday, May 21, 2012

.::my superhero::.



mengikut kalendar masihi esok 21/5/2012...isnin..22/5/2012 hari selasa
mengikut kalendar hijrah hari selasa dah 1 rejab kot..
korang tahu tak lusa dah satu rejab?
ish..ish..ish..
aku pun baru je tahu sebenarnya sebab bukak fb tadi kann..huhu
so sape cakap fb takde faedah?? 
nih faedah fb..mengingatkan aku tentang benda-benda yang aku tak ambik cakna langsung nih..haih..
 dan dah nak masuk 2 minggu aku bercuti kat rumah..
dan tipu lah kalau aku cakap aku tak rasa bosan..
bosan kott..aku dah bosan tahap petala ke lapan nih..
kalau boleh hari-hari aku nak keluar dengan kawan-kawan aku..
tapi aku tak nak susahkan ayah aku..
sebabbbbb..
kalau aku nak pergi mana-mana ayah aku yang kena hantar aku..
nak pergi kota bharu pun asyik suruh ayah aku jer..
sebab yang paling kukuh..
aku tak ada lesen macam korang semua..
ok fine, aku tahu lah korang ada lesen dan aku sangat-sangat jeles..
hurmm..bercakap pasal lesen..
aku nih dah pandai bawak motor sejak darjah enam lagi okk..
ingat aku tak pernah ada niat nak ambik lesen?
lepas spm hari tuh aku sebenarnya nak ambik lesen tapi..
aku kena PLKN tambah pulak
memikirkan kata-kata ayah aku buat hasrat murni aku tuhh tergendala..
"tak payah ambik lagi laa lesen tuhh, nak pegi mana-mana biar ayah hantar, selagi boleh hantar nih..lepas nih takde nak hantar sape-sape dah...hantar anak bongsu jelahh"
waa..sedih kot dengar ayah aku cakap macam tuuhh..terus tertutup niat aku nak ambik lesen..
sebab tak nak ayah aku pikir aku dah tak perlukan dia..nak pergi mana-mana dah tak ingat dia..
padahal aku nih kesian kat dia..bayangkan nak pergi kubang kerian yang hanya lima minit je dari rumah aku nih aku pergi dengan dia..senang cakap..kalau aku berjalan memang akan berjalan dengan ayah aku..
huhu..aku anak ayah~
lagi sedih bila teringat yang ayah aku pernah accident semata-mata nak ambik aku kat sekolah..
masa tuh aku saja pergi sekolah..konon nak study..spm kann..huhu..teruk tengok kaki ayah aku..kena jahit..berapa jahitan tah..tak ingat..aku bengang sebab yang langgar ayah aku tuh blah macam tuh ja..tapi ayah aku tak pernah serik pun nak hantar+ambik aku kat sekolah even kaki dia sakit..
AYAH..you are my superhero..
mungkin aku boleh cakap aku rapat dengan ayah aku..huhu
sepanjang aku sekolah rendah aku hanya tahu tidur kat lengan ayah aku..sampai lah aku form 1 ayah aku cakap..
"dah masuk tingkatan 1 nih, tak kan nak tidur kat lengan ayah lagi"
lepas tuh..terpaksa lah aku tidur dalam bilik dan maybe sebab dah terbiasa tidur atas lengan ayah aku, buat aku tak boleh tidur atas bantal..kepala aku free je time tidur..tak pernah bolehh tidur atas bantal..
*dear future husband..can you lend your arm for me when i want to sleep?? hee*
aku pernah nangis kay bahu ayah aku..kat peha ayah aku..dan paling aku ingat ayah aku nangis time hantar aku kat CFS..terharu sangat!
ayah aku memang sensitif...sangat..aku nih ikut perangai dia lah..huhu..
i promise..one day..i will make you proud !

ok, sebenarnya niat nak cerita pasal bulan rejab..tetiba pergi cerita pasal ayah tercinta pulakk..heee~
takpelah..nak mengingatkan aku tentang jasa seorang ayah..hehe..
k..sini je..so sekarang nih keje aku online..online..dan online..tak pun baca novel..
owh..aku still masuk dapur ok..masuk n tengok jela mak aku masak..hahaha..
dalam proses pembelajaran laa..huhu..



my SUPERHERO..encik yusoff bin deraman..


No comments: