Wednesday, May 4, 2011

..kisah PLKN 1..bermulanya disini..

2 januari 2011
bermulanya kehidupan di PLKN..
mula2 ayah aku hantar aku kat pengkalan chepa sebab kene lapor diri dan bertolak nak pergi gua musang dari situ..
pagi tu memg indah tapi hati aku tak tenang..
memikirkan life aku kat sane nanti camne..
memang aku risau..risau takut tersasar..huhu
tersasar dari makin teruk..dah la aku nih memang teruk..
kene ade guider je selalu untuk menegur kesilapan2 yg aku lakukan..
kalau kat rumah nih..
kakak aku la yg selalu marah2 aku kalau aku buat benda2 yg ta baik..
benda2 ta baik tu bukanlah jenayah berat tau,,haha
maksudnya..kalau aku sembhyang lewat ke..on9 24jam ke..ade la org yang akan bg aku kerepek free..huhu
ok..sebelum bertolak pegi pengkalan chepa uh...aku sempat lagi on9 facebook tau..hehe..biase la aku kan...
aku mengharapkan doa kawan2 aku agar aku baik2 je kat kem nanti..alhamdulillah..semua kawan2 aku bg support..thanks frenz..
ok..alhamdulillah..sampai kat pc tu..aku jumpe kwan sek0lah + kawan satu bas 61B..hehe..
sape lagi kalau bukan shahirah..
aku dengan dia rapat la jugak sebab naik bas sekali tapi kite0rang ta sekelas la..
sebab dy aliran sc..aku akaun jer..
aku dengan dy bagai langit dengan bumi la..
sebab dy uh war0' sangat laa..
aku?? haha.. tak langsung..
mase tu aku gembira laa sebab ade dy untuk aku jadikan guider..hehe..

ok..kisah KEM..
kem aku..
KEM ETNOBOTANI GUA MUSANG..
sampai jer kat sane..
kite0rg dijemput makan..haha..
bes w00 makanan dia..mengalahkan makanan kat umah..
macam tau2 jer dyorg yg perut kami nie berbunyi minta di isi..
ape lagi kan..
serang dulu la makanan uh..hehe..
lepas uh kene daftar kedatangan..
serah ic, kene pegi wat medical check-up..
check beg..dan bende yg paling berat hati sekali nak buat oleh kami mangsa2 PLKN nie ialah..
KENA SERAH HANDPH0NE..
waaa...memg sedih la time nih..berat jer hati nak bagi..huhu...
sebelum serah f0n nie..
boleh tengok la gelagat budak2 nie bagai nak patah tangan main mesg..yg bergayut ta payah cakap la..
ye laa..na ucap kate2 terakhir sebelum serah f0n kan..hehe..
bende nih termasuk la aku..huahuahua..
disane kami dibahagikan kepada 4 kumpulan yg kami panggil kompeni...
aku dapat kompeni D..
mula2 tak tau lagi pasal k0mpeni2 nih..
dan yg paling malang bg aku..
aku dapat dorm yg paling last sekali..
d0rm G01..
atas bukit uh..memang laa kene daki bukit hari2 tau..
mula2 sampai nak buat naik beg pun dah seksa..
almaklumlah..beg macam nak pegi mekah...haha
bak kate TKL aku..


ok..sampai kat d0rm G01..
penat2..
aku masuk teng0k2 dah ade 4 0rang dalam tu...
semua org yg aku tak kenal..
ok..mase nie la kite nak bertaaruf kan??
yeaa..dapat  kawan baru..hehe
cari punya cari katil yg aku nak duduk..
aku pun pilih la katil kat tepi sorg budak yg asyik berkemas barang2 dy masuk dalam l0cker..
owh..ok..aku tak pernah duduk asrama s0 aku tak pernah ade pengalaman duduk asrama..
alamak..macam mane nie...
seri0us..aku memang blur mase nih..tak tahu nak buat per..
aku tercengang-cengang depan l0cker..haha..
aku bukak l0cker uh..
aku sengih cam kerang busuk..
tak tahu nak isi per dulu...
maklumlah dengan baju yg teramat2 banyak nih...
nak sumbat camner???
**ngee**
aku pandang budax2 nih..
dy0rang da ciap la isi barang..aku jer yg ta sentuh pape lagi..huhu..
tak pe laa..rehat2 kan badan la dulu ats katil..hehe
owh..ok..sesi berkenal-kenalan..
rupa2 nya trip dari kelantan dulu sampai kat kem..
orang luar tak smapi lagi...
4 orang budak tuh nme dy farisha..aishah, afrah dan qilah..
ok..bile sesi taaruf mcm2 la tnyer kan..
yg bes nyer kite0rg da boleh rapat mcm adik beradik dah..hehe..
mula2 nih kite0rg tak de wat pape lagi..
just lepak2 dalam bilik..dan ambik barang2 PLKN jer..
ok..nie kisah hari pertama..

~~t0 be continued~~



...p/s.. s0ri baru p0st cite plkn nie...
hehe..baru ade sedikit sifat rajin untuk menaip..ngee..
nantikan kisah selanjutnye..hehehehe...





3 comments:

Cik Unggu Lavender said...

cpt2 smbung ur story...x sbr nk tau..coz sy pun kne p plkn kumpln ke-2..hehehe...jgn lmbt2 yau..huhuu

..greenzfa.. said...

..hurmm..da cite..boleh la bce..tnyer la na tnyer ape k..

aliaa said...

Sy pun dpt kem tu juga kak.. Kumpulan 1 Siri11 Tahun 2014..