Friday, June 8, 2012

COKLATvsSTRESS


owh, antara pembalut coklat yang aku simpan dulu-dulu kat celah-celah buku

Pengumuman..pengumuman..fatin umirah seorang yang gilakan coklat..Kalau dia pergi supermarket ke mall ke kedai ke dia pasti akan beli coklat..Walaupun dia bukannya nak makan sangat pun tapi dia saja beli nak buat stok kat dalam peti tuhh..sebab..sebab..dia hanya akan cari coklat masa dia betul-betul stress..kalau dia stress ke, tension ke, serabut ke, boring ke..Dia akan makan coklat tuh..ataupun sambil dia layan novel..

Korang tahu tak yang coklat sebenarnya boleh menghilangkan stress? Haa..meh nak bagitahu..coklat boleh menghilagkan stress sebab coklat dapat meningkatkan kadar endorfin di dalam tubuh sekaligus menghilangkan rasa resah dan gelisah pada emosi kita..Dalam kata lain, coklat memberi ketenangan sementara bagi yang memerlukan..

Haa..sebab tuh lah aku suka makan coklat nih..sebab nie lah cara terbaik nak release kan tension aku nih..ok la kan dari aku buat benda yang tak munasabah..ish..ish..ish..tapi aku stress takde lah sebab yang besar-besar kot..kadang-kadang saja meng-stress kan diri nih..HAHA..dan orang cakap makan coklat nie akan buat kita gemuk kan? Hurm, aku sebenarnya tunggu jugak saat tuh tapi sampai saat nih tak jadi kenyataan pun lagi..Padahal, banyak kot aku makan coklat..haih..


Coklat masjid..wah, lawa kan~

dan yang pasti..coklat akan jadi satu benda wajib untuk hantara kawen aku nanti..HAHA..my future husband, please take note.. *wink-wink*


yummy..yummy

coklat favourite aku ialah vochelle..flavour fruit n nut..ala yang pembalut dia warna purple tuh..haa..yang tuu lahh..kenal-kenal? Best kan? tapi yang pasti aku layan je semua coklat nih..so lepas nih kalau nampak aku makan coklat tuh maksudnya aku tengah sewel la tuh..HAHA..


p/s : info dari sini..Boleh rujuk untuk keterangan lanjut.

No comments: