Monday, May 9, 2011

..kisah PLKN 2...kelas apekah ini??? kelas TADIKA???...

..ok..
sambung balik kisah PLKN aku..
hari ke 2..
trip dari pahang dan terengganu sampai..
ok..bertambah lagi ahli d0rm G01..
5 orang lagi masuk..
3 0rang dari pahang...2 orang dari terengganu..
tapi..persahabatan dengan budak2 terengganu tu tak panjang sebab di0rang terpaksa menangguhkan PLKN atas sebab2 kesihatan yg tak dapat dielakkan..
dan yang paling sedih bila s0rg lagi keluar dari kem sebab dapat surat dari sek0lah suruh ambik stam..
ya ALLAH..time tuh kite0rg memg sedih sangat sebab dah berkawan dengan dia dah 2 minggu..
dah mcm adik beradik dah..
pegi kesana sini bersama2,.
tetibe kene perpisah..memg sedih..tapi ape kan daya..dy terpaksa pegi sebab family suruh..
NUR AQILAH..kamu tetap aku kenang smpai bile2..
ok..lepas tu kami diberikan barang2 PLKN nie..
kami dapat baju dan seluar kelas, baju dan seluar cel0reng, baju dan seluar sukan, kasut kelas, kasut cel0reng, tuala, kiwi..
semua dapat dua except kiwi laa..
hahaha..kelakar la time nie,,
kesian kat abang2 l0gistik tuh bile ingat2 balik..
ye la kan...bile melibatkan baju dan seluar nie..ade la yg terlebih bersar laa..terlebih kecik laa..
haha..size b0dy kite kan tak same..
dan barang2 yg dia bagi dah siap dah di pack dalam plastik..memg bagi cam uh..
dia cakap kalau tak padan datang tukar laaa..
ok..kite0rang pun ape lagi..memang berulang-alik pegi l0gistik la nak tukar segala bende yg tak padan uh..
sampaikan TKL ak cakap..
"awak tahu tak, sehari awk nak balik nanti memg akan ade orang dtg mintak dan tukar barang2 nih"
huahuahua..memg betul pun pe dia cakap...hehe


ok..semua dah settle..
dan aku kat cnie tak kan la nak cite mengikut hari kan..
hari ke 3..hari ke 4..
alamaknye tahun depan pun memg tak kan abis la kish PLKN aku nih..huhu
ook..bulan pertama kat sana..
kami tak ade aktiviti2 lasak lagi..
kami ade kelas..
alamak!!! kelas?? kelas apekah???
nak belajar ape nih???
waahh..
kelas tu diberi name kelas pembinaan karakter..atau dalam bahasa omputih yer character building..
KELAS CB!!!!..
ok..aku dapat kelas CB3..
kelas dy mesty la bercampur laki dan perempuan..
dalam kelas tuh ade 60 lebih k0t org..
tah la aku...ta ingat daa...
cikgu aku..
CIKGU N0NIE, CIKGU TINI dan CIKGU FIRDAUS...
memang cikgu yg mant0p ok..
hurmm..mula2 masuk kelas..
jujur yg aku cakap.aku kek0k giler..
sebab aku tak pernah sekelas dengan laki..
ok..k0rang kene faham aku yg aku sek0lah maahad muhammadi perempuan..
sek0lah tuh tak de budax laki..
cikgu laki ade laa..
s0 aku tak pernah nak bergr0uping ngan laki k..
kat tuisyen tuh lain kire..memang la ade laki..tapi bukan nyer jumpe hari2 dan bukannyer bercakap sangat pun dengan dy0rang..duduk pun jauh2..niat nak pegi tuisyen kan niat nak beljar..
hurmm..s0 nak cakap kat cnie..
bile aku masuk kelas uh..aku tak jadi dir aku..
diri aku yg happy g0 lucky..banyak bercakap, suke ketawa..
tak..aku ta cam uh..lam kelas tuh aku jadi pendiam..tak men0nj0lkan diri pun..
aku pun pelik dan aku tak suke keadaan tu sebenrnya..
tapi nak wat camne..
k0rang bayang laa..
dalam satu kelas,,lepas tuh kene masuk plak dalam gr0up yg kecik..
dan segala2 nya kene wat dalam gr0up tuh...
dah la dengan orang yg kite tak kenal lak...
waa...memg aku tak selesa gler..
tp nak wat camner..terpaksa menyukakan diri..
huhuhu..

ok..cite tentang kelas tuh..
macam mana kelas tuh sebenrnya???
kelas tadika?? 
betul ker??
hehehe
tak laahh...tapi ala-ala kelas tadika la kan..hehe
pengisian kelas tuh memg unik..
banyak yg aku beljar..
m0dul pertama...
M0DUL PEMBINAAN KARAKTER
MENAMPILKAN YANG TERBAIK DALAM DIRI SENDIRI..
kami siap ade buku lagi k..
segala belajar pe yg ade lam buku uh..

~mustahil ke boleh~
~sikap~
~pengdengaran aktif~
~sy mesti lakukan~
~tuduh menuduh~
~tanggungjawab~
~perjanjian~

disertai dengan permainan2 yg bes..
dan yg paling penting disertai dengan pelbagai tepukan,.,.
haih,,aq g sane byk tepukan yg aku belajar..haha..
tu cakap cam kelas budak2 tadika..hehe..

*tepuk2 sayang*
*tepuk2 wira b0tak*
*tepuk2 terima kasih*
*tepuk2 menyampah*
dan banyak lagi laa..


ok..kat sini dulu..
nanti sambung lagi..

=)

No comments: