Thursday, March 20, 2014

diuji lagi

dalam keghairahan nak balik kampung esok. hari nie diuji ALLAH kehilangan purse.
tapi alhamdulillah masih ada rezki sebab ada seorang hamba ALLAH baik hati hantar purse tu dekat office kaed. check punya check perasan yang sekeping rm50 hilang. terus hati berdetik "aku tak halal laa sape yang ambik nie". serious sedih. duit tuh nak bayar tiket esok. tiba-tiba hati menyentak "kalau yang ambik tu pekerja uia cane? memang nak guna duit sangat-sangat? kalau student yang tak berkemampuan? memang tahan je perut takde duit nak makan? dah rezki depan mata amik jelaa. salah kau jugak sebab tinggal purse tuh merata. halalkan jelaa"

okfine. hati membunuh tuannya sendiri. pikir positif. ALLAH sedang menguji. dan ALLAH hanya uji orang-orang yang hebat jer. takde rezki kau. orang lain ada yang hilang beribu-ribu. lagi besar ujian ALLAH bagi.

oklah "awak". amiklah duit tu gunalah sebaiknya. sebab 50 hinggit sangat bernilai ok untuk student macam saya. lol. apa-apa hal settle kat akhirat. teringin jugak nak kenal. eh. okbai.

# kelate memanggil-manggil # ^_______^


by the way, kisah semalam? merintih sebab terlihat satu kebenaran. kebenaran yang memeningkan kepala otak aku. makin pelik cerita yang terjadi sekarang. tak tahu apa ALLAH nak bagitahu. perlukan explaination tapi biarlah. biarlah aku tak tahu apa-apa. sebab takde apa yang akan berubah kalau aku tahu sekalipon. ada hikmahnya. ada. 

No comments: