Saturday, July 31, 2010

~kursus dan peperiksaan pertolongan cemas~

minggu nie..
30 dan 31..hari jumaat dan sabtu..
dua-dua hari tinggal tuisyen..sebabnya???
sebab tajuk yang kat atas tu laa..
kursus dan peperiksaan pert0l0ngan cemas...
ada kursus pc kat sek0lah aku..
aku kan ahli pbsm..
s0 kena ambil la kursus nie..
kalau tak saja2 jer la aku masuk pbsm selama nih..
sebenarnya sebelum nak datang kursus nie..
hati aku berbelah-bagi jugak laa nak ambik ke tak kursus nih..
ye la..fikirkan tuisyen tuh..
.tapi last2 bila fikirkan kebaikan masuk kursus nih masuk jugak laa..
then bila masuk....
best!!! memang best!!!
tu jer aku b0leh cakap..
hari jumaat tuh kursus dulu..
banyak yang aku belajar..
pasal penyakit2, sebab2 terjadi penyakit dan cara rawatan yang b0leh kita buat sendiri...
haaa...k0rang tau yang luka nih ada dua jenis???
luka terbuka dan luka tertutup..
kalau dah tahu bagus..
kalau tak tahu lagi..
haaa..nie lah antara kebaikan ambik kursus nih..
dapat tahu benda2 macam nih..
dan petang tu pulak ada kursus praktikal CPR dan cara membalut luka..
banyak2 aktiviti....CPR la yang paling best..haha..
bila lagi nak buat benda nie..
dengan patung pun jadi laa..
kalau dengan sama2 manusia nih..
eee...tak lalu la aku..haha..
tapi betul la..susah jugak nak buat benda nih..lebih2 lagi benda nie melibatkan nyawa orang..
kalau la benda nie jadi betul2 depan mata aku,,aku tak tahu la b0leh buat ke tak walaupun dah ada asas dia..
susah jugak..yer la..nak buat balutan buka silang tu pun dah sejam..haih..tak b0leh bayang laa....

dan hari nie..hari sabtu..
tibalah masa untuk exam..
lepas belajar mesti ada exam kan???
kalau tak macam mana nak uji apa yang kita belajar selama  nih masuk otak ker tak..huhu
seri0us laa..exam dia mengalahkan nak ambik exam spm..
susah la jugak..kalau tak baca confirm tak b0leh jawab..dan  memang la aku tak baca..
n0ta dia tuh tak de la tebal sangat tapi isi dalam tuh tersangat2 la padat..
mana la sempat nak baca dalam  masa sehari..
exam dia ada dua bahagian..
te0ri dan praktikal..
praktikal lebih senang dari t0eri!!!
itu fakta!!!
harap2..aku dan kawan2 aku semua lulus la exam nih..
kalau tak kena mangulang balik laa...
derr...tak nak..!!!
insyaALLAH...semua lulus..
AMIN...

**gambar akan menyusul kemudian..gambar tuh sebagai bukti yang aku betul2 ambil kursus nih..**
   

2 comments:

sis_in said...

tgl tusyen lg..hoho~ xpo la, tusyen je pun..ain dlu x tusyen pun bleh skor je..hekhek~

pernh bljr la balutan silang tu..tp lupo dh la..hehe..nnt bleh ajr ain mula la..=p

..greenzfa.. said...

dem0 xp0w..bud0p bij0p..xperlu 2syen..huhu..

ajar??? beyeh2..balik laluh..
nak ajar nih..haha
berk0bar2**