Thursday, July 29, 2010

~kembali lagi~

assalamualaikum semua kepada pembaca bl0g aku nih..
erk..ade ker???
yang pasti memang ada la..
sebab ada orang tuh asyik suruh aku update bl0g nih..
itu bermakna dia mengintai bl0g nih dalam diam..haha..
thanks t0 sape2 yang sudi baca bl0g nih..
kawan2 aku yang asyik meng0men bl0g nih..
ok sekarang aku dah kembali..
kembali untuk mencurahkan isi hati yang terpendam..haha..chewaahh..

ok..sekarang nak cerita pasal PLKN???
korang tau ape tuh plkn nih???
kalau tak tahu xpayah jadi rakyat malaysia laa..haha
plkn tuh pr0gram latihan khidmat negara..
benda  nie wajid untuk lepasan spm dan bukan semua tapi yang terpilih sahaja..
ada orang cakap orang yang terpilih plkn nih orang beruntung??
beruntung k0rang cakap??
derrr...!!! nasib malang laa..
huhuhuhuhu...!!!
aku lah salah seorang manusia yang malang itu...
ucapkan takziah untuk aku ok..!!
tak nak laa..eeee...
tak boleh nak fikir macam mane aku nanti kat sana..
dengan pakaiannya..dengan persekitarannya..macam2 laa..
aku nih bukannya baik sangat tapi kalau bab2 macam nih jadi terfikir gak..haih..camner yer nanti..
tapi semua orang bagi nasihat pada ku..
" redha jer la tin..mesti ade hikmah semua nih..
ramai2 student mmp tuh..
kite jer yang terpilh...!!!"
hurmm..s0 bila aku fikir2 balik..
yer..redha dan pasrah jer lah..
nak buat camner..
terpilih..terpilh dah..
dah tak boleh nak t0lak..
lain la aku ada alasan yang l0gik dek akal..
tapi aku tak de..
lebih2 lagi dengan niat yang tak nak ambil stam nih..
huhu..mungkin ini lah bahana niat yang tak el0k..waaa...



وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.”
(Al-Baqarah: 216)

aku berpegang pada ayat ALLAH ini..
insyaALLAH..ada hikmah yang baik disebaliknya..
amin..d0akan semuanya selamat..
tapi sekarang nih tutup buku dulu pasal plkn nih..
benda nih lambat lagi..
tahun depan laa..sekarang fikir pasal spm dulu..
itu lebih penting..!!!




2 comments:

seorang hamba~ said...

wah...adik ku kembali........hehe~ meme la intai skmo blog nih..aha~ sapo lg nk intai...mujur gak ad ore intai..hehe~

xnak ambik stam??? bukn nk ambik ko...hr tu kata nk ambik...

takpo la terpilih ke pkn tuh..jgn berubah walau gane pun keadaan sekeliling kita..biar kita yg mengubah org lain, bukn org lain yg mengubh kita..ok??

..greenzfa.. said...

haha..ramai h0k intai..tp gak xse ngaku jah..
xjadi ambik..stam payah..
otak sl0w da nak ngapal..

hurmm..insyaALLAH...tp xd0p la sapa ubah orang lain tuh..huhu