Wednesday, August 27, 2014

Allah sayang

[kisah minggu lepas]

Retak seribu hati aku seretak skrin handset yang jatuh pada hari yang sama bila dengar explaination doktor yang rawat aku hari tu. diuji dengan satu penyakit yang bakal menemani sepanjang hidup. lepas berminggu menahan sampai satu saat yang tak tertanggung pergi jugak jumpa doktor.
" awak memang akan tanggung sakit nie selamanya, sebab penyakit nie memang tak sembuh"
Luluh hati dengar. Ujian Allah bagi. tak tahu nak cakap ujian je apa. entah. rasa macam tak layak. sebab ramai lagi manusia yang Dia uji. tapi aku ujian nie takde pape pon, boleh lagi buat kerja. hidup macam biasa. moga Allah bagi kekuatan untuk hadapi semua nie. Aku tahu Allah takkan uji hambaNya melebihi kemampuan aku. insyaAllah kuat. kuat. kuat.


Kalau dulu memang tak pernah suka makan ubat, sekarang kena paksa diri makan. kalau dulu tak pernah nak amik tahu kalau sakit ke apa, sekarang kalau sakit kena terus check kot, takut effect tempat lain. takut makin teruk. ini lah sebab terbesar aku, tak suka jumpa doktor, sebab aku tak nak tahu penyakit apa yang aku ada. tak nak tahu sebab tak nak sedih. tak nak rasa terbeban dengan semua nie. aku nak hidup bebas tanpa pikir yang ada benda yang menyekat. hmm. insyaAllah everything went well.

Sakit tanda Allah sayang. moga.

1 comment:

Anonymous said...

insyallah di permudahkan.
ada bala sbb nk sedarkan kita ttg rahmat.
slps bala adalah rahmat
semoga.....
diqabulkan doa
dihapuskan dosa
disembuhkan