Sunday, May 26, 2013

yes, i have graduated ! sayonara CFS

  


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 


Assalamualaikum pembuka bicara..lama tak bertemu di laman blog ini..i have a lot of thing to say..dan aku mulakan dengan yang ini dulu..kisah lain menyusul kemudian.. :) 



ALHAMDULILLAH..ALHAMDULILLAH..all praise to ALLAH..akhirnya setelah dua tahun berjuang di bumi CFS untuk menghabiskan asasi yang cukup menyeksakan otak, jiwa dan raga ini..maka 21 haribulan Mei 2013 tamat sudahlah penantian ini..insyaALLAH andai tiada aral melintang maka sudah sah dengan 
berakad dan berwali aku telah berpisah dengan CFS..akan ke gombak meneruskan perjalanan ijazah yg masih panjang bulan 9 nanti..doakan aku yerrr.. :) Dalam bidang apa, itu biar masa tentukan, aku cuak nak pikir..serious..akhir bulan 6 atau awal bulan 7 mungkin akan tahu keputusan nya..di saat kawan-kawan dah lama masuk degree, aku baru nak masuk..sebab tuh laa rasa excited pelik nie sebenarnya..haha..wajiblah kannn.. :P
Seriously aku boleh cakap, sem akhir nie adalah sem yang sangat the best antara yg sebelum-sebelum nie..dengan rumates yg terlebih overdose, studiomates yg gempak habis laa memang buat rasa stress, tension dengan benda alah GC+ED tuh berkurang sikit..walaupun macam yang aku cakap sem nie sem yang sangat tough..dan serious jugak cakap..sem yang paling banyak buat aku keluar airmata kott..untuk ED, first project lagi dah rasa down..sumpah..sangat-sangat down ! menangis sambil buat design tuh biasa..lalala..*manja*

kc dalam kenangan.. #kc631FH #kc332FH
Banyak kenangan..serious banyak sangat kenangan..CFS ajar aku erti sahabat, CFS ajar aku erti kesabaran, CFS mengtarbiyah aku..CFS menjerumuskan aku ke satu alam dakwah yang kadang-kadang aku rasa aku tak sanggup nak bawak tapi alhamdulillah, di kelilingi oleh "adik-beradik CFS" yang memahami..segala suka, duka, masam masin, pahit manis ada di situ..kisah cinta yang tak kesampaian, kisah crush yang tak pernah habis, kisah menggeli gedik nak kawen awal,, maklumlah semua dah 20 tahun kann..haha :P

tapi itu semua kenangan, kenangan yang manis bila dikenang kembali..kenanagan yang takkan luput dari ingatan..insyaALLAH..



#kisah projek aku menyusul kemudian :)


4 comments:

amirul said...

assalamualaikum kak,, first of all saya nak introduce diri saya,, saya lepasan spm 2012,, seperti akak UIA ney kira universiti idaman saya,, sapa pun apply upu,, dan tak disangka,, alhamdulillah saya akhirnya dapat UIA,, course AED ney,, saya tak ada basic langsung mengenai drawing dan saya pun tak minat melukis ney,, tapi disebabkan UIA merupakan universiti impian saya maka saya terima jugak tawaran ini,, selepas ja saya terima tawaran ni saya mula duduk tak senang,, saya asyik memikirkan tentang subjek yang perlu melukis,, sedangkan saya langsung tidak tahu melukis,, humm,, saya pun ambil lah inisiatif untuk survey blog2 senior cfs uia ney,, dan alhamdulillah,, saya terjumpa bloq akak,, situasi akak dulu lebih kurang mcam saya,, walaupun smpai sekarang akak kurang minat dekat AED ney at last akak boleh siapkan segala project yg berkaitan dengan drawing dengan jayanya,, so sekarang akak saya nak mintak sangat2 dekat akak tips bagaimana untuk boleh melukis dan apa2 berkaitan dengan lukisan,, contohnya dari mana idea nak melukis? dan bagaimana nak pandai melukis? dan macam2 lagi,, saya harap sangat2 akak dapat balas komen saya ney,, sbab sy memerlukan bantuan dr akak,, saya sangat tension skrg ney,, :'( wasalam,,

..greenzfa.. said...

wslm dik..maaf amik masa lama untuk reply comment adik nie, akak tak bukak blog..hurmm..ok, akak sangat2 memahami perasaan adik tuh..adik ada tawaran lain selain uia? means, matrik ke, maktab ker? mungkin akak bukan orang yang hebat untuk bg nsihat sebab akak sampai sekarang masih terumbang ambing lagi..tapu untuk drawings tuh mungkin kita akan termasuk dalam golongan yang mudah stress! tapi akak hanya kuatkan semangat dan yakin dengan janji ALLAH yang ALLAH takkan uji hamba NYA dengan ujian yang hambaNYA tak boleh bawak kann? kuatkan semangat dan teruskan jugakk..kita boleh buat tapi mungkin hasil nya tak sehebat orang yang minat dan pandai drawings tapi at least kita try !! mungkin adik boleh masuk dulu then try tukar kos, kalau tak dapat maksudnya takdir adik kat situ..jangan putus asa..n kalau still tak boleh, nnty adik boleh mintak non design..panjang akak nak cerita..nanty akak cerita dalam entry akak lepas nie yer :)

amirul said...

its okay kak,, terharu sebenarnya akak reply jugak comment saya ni,, saya sebenarnya takdapat matriks tuh yang masuk jugak aed UIA ni,, dengan nasihat akak sedikit sebanyak menambahkan semangat saya untuk go on course aed ni,, lebih2 lagi kata-kata akak yang "kita boleh buat tapi mungkin hasil nya tak sehebat orang yang minat dan pandai drawings tapi at least kita try !!" kata2 akak ni yang buat saya lebih yakin terhadap diri saya untuk meneruskan kursus ini dan drawing projects yang bakal saya terima nanti,, seriously dah banyak blog yang saya review dan dah banyak senior yang saya tanya tetapi kata2 akak yang tadi tuh buat saya sedikit lega,, :') thanks for your advice,, saya menanti entry akak yang seterusnya,, syukran,, :)

QausuQuzahin said...

::tumpang lalu:: hehe
saya setuju 100% ngan akak fatin ..
good luck ye adik. :)