Saturday, March 16, 2013

mid sem break

ALLAH..ALLAH..dah lama tak bersua di alam blog nie..selalu teringat tapi sifat rajin nak menulis menghilang tak muncul-muncul tapi malam nie memaksa diri untuk menulis..ALHAMDULILLAH, hari nie hari terakhir kat rumah selepas bercuti selama seminggu...mid sem break, biasalah bukannya lama ponn kann..sekarang nie mungkin aku boleh cakap yang aku mengalami kekeliruan masa depan..ya ALLAH entah kenapa timbul perasaan nak quit dari asasi nihh..nak tukar kos segala bagai..oh no, aku tak boleh buat kerja giler..aku kena bertahan untuk dua bulan nihh..aku hanya ada lagi dua bulan untuk habiskan asasi nihhh lepas tu aku akan pikir apa yang terbaik untuk masa depan aku nihh..aku kena tetapkan hati, tetapkan keputusan aku..


aku dah cukup stress belajar benda yang aku tak minat nih..ada orang cakap "minat boleh dipupuk. cuba dulu..mane tahu lepas tu kau jatuh cinta"..hurmm. ya i know that and im trying okk..but i cant ! :( im trying to say i love drawing, i love design but i cant?? what should i do?? takkan aku nak paksa diri lagi? boleh jadi gila aku lama-lama kalau macam nie..ini bukan jiwa aku..serious bukan..

kadang-kadang terbit satu perasaan menyesal tak pegi matrik, menyesal tak mintak pengajian islam kat um dulu..meyesal tak buat um first choice aku tapi fatin ! wake up ! benda yg dah berlaku tak boleh nak dikesali..jangan berkalau-kalau ! ALLAH tak suka..ada sebab, ada hikmah kenapa ALLAH masukkan kau dalam bidang nie..think positive dear..percaya dan yakin dengan rancangan ALLAH..ALLAH ada aturkan something yang terbaik buat kau..


istikharah?? aku dah buat istikharah tapi entah lahh aku tak nampak dan masih lagi keliru..macam mana nak nampak petunjuk ALLAH kalau hati tuh tak bersih fatin? hati tu kotor? hati tuh banyak sangat buat maksiat?? ALLAH..aku tahu hati aku kotor, teramat kotor sampai tak nampak petunjuk yg kau cuba sampaikan..aku hamba yang banyak sangat dosa, hamba yang hina..ya ALLAH bersihkan hati aku, permudahkanlah untuk aku menerima petunjuk mu ya ALLAH..bantulah aku dalam membuat keputusan untuk hidup nihhh..aku akan redha dengan semua ketentuan kau..



#It hurts when you go through something that kills you inside but you have to act like it doesnt affect you#




No comments: