Friday, April 20, 2012

..dah sampai masa untuk kawen..

haaa...tajuk kat atas tuh bukan untuk aku ok..
tapi special untuk seorang kakak yang dah selamat melangkah umur 24 tahun hari ini
20 April 2012
hooorayyy...hepinya bakal dapat abang ipar..HAHA
errrr..tapi masalahnya siapa?
tuan empunya diri pun tak pernah cakap yang dia dah ada calon..heh
lebih-lebih pulak aku nih..

siti noorain binti yusoff

Aku nak cerita pasal orang yg dalam gambar tuh..
Bila ditanya siapa role model aku..aku pasti akan cakap
 “role model saya adalah akak saya”
Dan akak yang aku maksudkan adalah dia..yup..dia..
Ok, aku tahu bila role model wajib lah kita jadikan Rasulullah s.a.w sebagai ikutan kan?
yup, baginda memang role model terbesar..aku tak nafikan pun..tapi untuk jadi macam Baginda memang terlalu jauh untuk diri yang hina nih..
So aku ambik orang yg terdekat dengan aku untuk jadikan ikutan aku..
dia ustazah..heee~
dan memang lebih baik dari aku lahh..
but semua adik beradik aku lagi baik dari aku..dalam family aku paling teruk kottt...huuuu...tapi maybe aku lebih rapat dengan dia so aku tengok segala dia buat..apa yang dia cakap akan lebih terasa dihati..
Dia lah yang akan marah aku kalau aku sembahyang lambat, yang membebel kat aku kalau aku terlalu asyik dengan benda-benda yang lagha..marah-marah aku kalau aku dah melampaui batas..yup dialah guider aku dalam segala hal..dia tahu segala-gala yang aku buat, apa yang berlaku pada aku, dengan siapa aku berkawan..yeahh..she knows everything about me..
Dan aku sendiri akan bercerita dan tanya pendapat dia..sebab tuh kalau dia cakap-cakap apa-apa kat aku, aku akan dengar sebab aku yakin dengan gerak hati dia..
Tapi aku rasa aku terlalu jauh untuk jadi macam dia..seorang yg memang solat awal waktu..tambah pulak dengan solat-solat sunat..dhuha tak pernah tinggal..al-quran memang setiap hari..tahajjud sedaya upaya buat..aduhhh..
aku????
hammpehh..memang hammpehh..tersangat-sangat hampehhh..makin teruk kott! That’s why I need her untuk bagi aku ceramah-ceramah untuk menyedarkan aku balik sebab aku mudah terpengaruh..mudah sangat nak ikut benda-benda tak baik nie..ALLAH, iman aku terlalu nipis..mudah teruji..hurmmm..

Dan bila aku cakap pasal dia dah layak kawen tuh…aku sebenarnya tertanya-tanya siapa bakal suami dia sebab lelaki tuh memang beruntung giler dapat akak aku tuh dan dia wajib hargai akak aku ! tapi dia nih selalu cakap yang dia tak nak kawen..
HOHO..cik in, ingat eh..kalau mung tak kawen, aku tak kawen kott..tak rela nak langkah bendul okk..HAHA..aku still ingat yang aku ada dua orang akak lagi kat atas nih so aku tunggu dyorang duluuuu..heeeeee~

nih kami masa kat KLCC

dan satu yang pasti pasal kiteorang nih...orang pasti cakap muka kami sama..aduhai..macam tak nak terima hakikat je muka kami sama..huhu..siapa-siapa jumpa pun pasti akan cakap kami adik-beradik lahh..heh..memang tak bolehh nak menipu jadi kawan laahh kan..
sama sangat ker? tak langsung kot aku rasa..hikhik

ok
lastly,
SANAH HELWAH sis
may ALLAH bless u always
good luck in everything you do..
moga bertambahnya umur bersama bertambahnya iman di hati..
aku doakan yang terbaik untuk hidup mu..


p/s: cik in, kalau mung terbaca enrty nih sila terharu okk..heeee~ 
       ^_____^










No comments: