Saturday, February 27, 2010

~salam maulidur rasul~

hari nie 12 rabiul awal 1431 hijrah..
bersamaan dengan 26 februari 2010..
hari keputeraan nabi muhammad s.a.w..
 aku nak ambik kesempatan mengucapakan 
SALAM MAULIDUR RASUL 
kepada seluruh umat islam di dunia ini dan yang baca bl0g aku  nie..
 kalau nak bagi nasihat suruh k0rang lakukan sunnah rasulullah s.a.w. tu..
rasanya aku bukan lah se0rang yg layak..huhu..
tapi cukuplah sekadar aku mengajak k0rang untuk berselawat kepada rasulullah s.a.w apabila mendengar nama baginda disebut..
m0ga-m0ga dengan itu kita akan mendapat syafaat baginda di akhirat kelak disaat tiada se0rang pun yang b0leh men0l0ng kita kecuali syafaat dari rasulullah..
oookeh..insyaALLAH..sama-sama kita amalkan..
 


* terfikir aku, dengan d0sa yg bertimbun nie layak ker aku mendapat syafaat dari baginda???

*teringat aku pada cerita se0rang kd mase menghadiri tamrin naqibat hari tu tentang kekuatan,  kesabaran, keinginan dan rasa sayang nya kpd nabi telah mengatasi segalanya semata-mata ingin mendaki jabal nur dan melihat gua hira'..
tempat dimana nabi muhammad s.a.w menerima wahyu pertama..
keinginan nya itu telah mengatasi perasaan letih dan takut dia..bersusah payah dia mendaki kerana rasa sayangnya kepada baginda..ingin merasa sendiri perasaan baginda pada ketika itu...dia tu seusia dengan aku sebenarnya..sungguh bertuah dia..subhanallah...


No comments: