Thursday, January 16, 2014

me. 2014.

Hari nie dah 16/01/2014 dah. begitu cepat masa berlalu. hari nie baru berkesempatan nak hupdate blog nie. sebelum nie ada je feeling nak menulis tapi selalu je terbantut sebabkan kondisi laptop yang sangat-sangat tak membantu. tapi hari nie alhamdulillah ALLAH bagi rezeki lebih. I got a new lappy today. hehe. tu yang eksaited nak menulis nie. ^^

Dah masuk 2014 bermakna umur dah bertambah satu angka. yeayyy. dah buleh mengundi tapi sayang laa kene tunggu 5 tahun lagi untuk mengundi. lamanya lahh. takpe, 5 tahun untuk memkirkan strategi menumbangkan kerajaan yang ada sekarang. insyaALLAH. ok, sebenarnya aku cuak. tersangat cuak. dah 21 tahun okk. kalau dulu eksaited je masuk 20. maklumlah baru merasa angka 2 kat depan tapi bila dah bertambah lagi satu angka nie rasa macam dah besar sangat. sangat-sangat. perubahan pemikiran ke arah yang lebih matang dan rasional. no more childish thing. ohmai. tak nak terima hakikat tuh.  lagi-lagi bila ramai kawan-kawan sekeliling kawen. serious aku tanya. memang dah besar sangat sampai dah kene pikir soal kawen ehhh??? waaa..tak nakkk. takutt. bersyukur jugak sebab takde calon lagi. takde sape-sape dalam hati nie. hati. mohon macamnie sampai kau jumpa orang yang sesuai k?? hmmm. hope so.

Dan baru beberapa lepas aku berjaya menghabiskan sem 1 sebagai budak degree yang belajar di uia yang amik kos sarjana muda ukurbahan. seyes, the worst sem ever. tak pernah aku rasa worst gtuu sepanjang 2 tahun aku belajar kat cfs. terus. sangat teruk. aku tahu. hancur dan hancur. bukan mendoakan tapi aku boleh agak dengan cara aku belajar dan sampailah ke kemuncak final exam. tak sanggup nak tengok result final nanti sebab aku tahu ending dia macamane. ya ALLAH, aku dah buat pilihan yang salah ke dengan amik kos tuh? mohon tunjukkan aku jalan yang benar andai jalan ini salah. mohon semohon-mohonnya. dan entah kenapa aku rasa yang aku selalu buat keputusan yang salah. dari dulu lagi. tapi aku cuba untuk yakinkan diri ini, segalanya perancangan ALLAH. yakin dan percaya ALLAH dah tentukan yang terbaik. have faith. amin.

Ok, setakat nie dulu. nanti sambung lagi. banyak benda nak tulis. sangat. :)









No comments: